Apertae Musarum ianuae







Apertae Musarum ianuae



Това не е професионален блог или блог правен от професионалист. Това са моите импровизации според личния ми вкус и вкусовете, които предпочита моето семейство. Всичко е направено с любов и ентусиазъм.

петък, 17 септември 2010 г.

Как се готвят трътки

Вече няколко пъти забелязвам, че едно от нещата търсени в търсачката е "как се готвят трътки". И реших да споделя как аз ги готвя :)
Често съм срещала по заведенията (особено  в стар кръчмарски стил) в менютата "трътки" или "петльови мераци" в по-модерните. Никога обаче не си бях поръчвала. Докато не седнах  на едно заведение, което представлява "абсолютна дупка от епохата на Балкан турист" в което обаче винаги готвят много вкусно. Никога там не са ми носили нещо което да не  е приготвено с нужното внимание. Та въпросният ден ми донесоха ново меню с непретенциозното заглавие "Антикризистно меню". В менюто имаше промоция на бира и "антикризистни мезета" първото от който - трътки. Поръчах и ми харесаха страшно много. Пробвах в къщи и се оказа, че се готвят много лесно, а и се харесват на всички.
снимка - от Google
Всъщност най-трудната част от готвенето на трътки е почистването им т.к обикновено  се продават не добре изчистени от пера. Трябва да се махнат перата и  жлезата, която се намира над трътката.   След това се овкусяват на вкус и пекат или пържат. Аз предпочитам печени на тефлонова плоча т.к са достатъчно мазни и при пържене стават много тежки.

Продукти:
- 1 тарелка пилешки трътки
-сол, чер пипер (смлян)
- соев сос
- суха целина - 1 щипка
- 1 глава лук

Приготвяне:
Трътките се изчистват добре и овкусяват със солта, черния пипер, соевият сос и целината. По желание може да се сложи и изцеден лимонов сок. Не е нужно  да стоят дълго време в маринатата. Нанизват се на дървени шишове като се редуват с лук. Пекат се  до готовност.

Приятен  апетит!

Няма коментари:

Публикуване на коментар