Apertae Musarum ianuae







Apertae Musarum ianuae



Това не е професионален блог или блог правен от професионалист. Това са моите импровизации според личния ми вкус и вкусовете, които предпочита моето семейство. Всичко е направено с любов и ентусиазъм.

неделя, 29 август 2010 г.

Рибена чорба


Продукти:
- риба (шаран или толстолоб)
- 1 глава лук
-1 морков
- 2 картофа
- 1 обелен домат
- лимонов сок
- девисил
- ориз
- олио, сол
- чер пипер, целина (според вкуса)

Приготвяне:
Най-подходящите (според мен) риби за чорба са големите : шаран, толстолоб, сом. За рибената чорба аз използвам главата и опашката на една голяма риба, които в повечето случаи не  се използват за други рецепти.
Месото се измива добре и се сварява. Вади се от водата и се остава да изстине. В това време се задушават в съвсем малко вода нарязаните на кубчета лук и морков. Когато са готови към тях прибавям бульона от рибата (водата в която е варена). Картофите се обелват, нарязват се на малки кубчета и се добавят.Подправя се със лъжичка сол и малко олио. Когато се сварят картофите  се добавя обеления и нарязан на кубчета домат и съвсем малко ориз (2-3 супени лъжици). Докато се варят се обезкостява рибата и се изчиства от кожи. Добавя се при зеленчуците и се подправя с девисил  и малко изцеден лимонов сок. Аз предпочитам девисила да е пресен, но може да се ползва и изсушен. По желание може да се добави целина и черен пипер. След като се добави всичко чорбата се вари около 20 минути на слаб огън. Истинската рибена чорба не се застройва.
От рибари съм чувала, че най-вкусна рибена чорба става, когато рибата се свари във вода от реката в която е плувала. Лично аз досега не съм пробвала (и се съмнявам, че ще пробвам). И въпреки, че рибената чорба не ми е по рибарски тя е едно от любимите ми ястия.

Приятен апетит!

Няма коментари:

Публикуване на коментар