Apertae Musarum ianuae







Apertae Musarum ianuae



Това не е професионален блог или блог правен от професионалист. Това са моите импровизации според личния ми вкус и вкусовете, които предпочита моето семейство. Всичко е направено с любов и ентусиазъм.

неделя, 24 октомври 2010 г.

Царевичен хляб

Решила съм да изпробвам различни видове хляб. Веднъж вече правих царевични питки и ми допаднаха, но нещо им липсваше. За това реших да сменя съотношението царевично/бяло брашно и да пробвам пак. Царевичните хлябове стават твърди и за това при приготвянето им се смесва царевично и бяло брашно и колкото по-голямо е количеството бяло брашно толкова по-мек е хляба. Определено в този вид ми допадна повече.
Продукти:
- 200 гр царевично брашно
- 600 гр бяло брашно
- 1 суха мая
- 300 мл вода
- 2 яйца
- сол, захар, мазнина

Приготвяне:
Маята се слага в дълбок съд, подходящ за месене с 1 л сол, 1 л захар и водата. Водата трябва да е хладка. Слага се 1 л от брашното и се оставя 15- 20 минути. Така маята втасва.
 Трябва да отбележа, че количествата продукти са на око и тестото може да поеме малко повече или малко по-малко  брашно.Царевичното брашно и бялото брашно се пресяват и смесват. При маята се добавят двете яйца и постепенно брашното, като се измесва. Когато тестото се омеси добре става гладко. Прави се на топка и се намазва с дебел слой мазнина. Оставя се на топло място, отново за да втаса. Трябва да престои минимум 1 час. През това време тестото се надува. Отново се измесва с малко брашно и се оформя хляб. Аз го оформих така:
Женя


Първо разделих тестото на две и го оформих на две дълги ленти, които после сплетох.


Женя









Тавичката или формичката за хляб в която ще се пече трябва  да е намаслена и поръсена обилно с брашно.  Когато хлебчето се постави в нея се намазва с мазнина.


Хляба изпекох  в кексова форма на предварително загрята до 200 градуса фурна. След 10 минути печене намалих градусите на фурната на 160 и пекох до готовност. 



Много ми хареса резултата. И не само на мен!

Няма коментари:

Публикуване на коментар