Apertae Musarum ianuae







Apertae Musarum ianuae



Това не е професионален блог или блог правен от професионалист. Това са моите импровизации според личния ми вкус и вкусовете, които предпочита моето семейство. Всичко е направено с любов и ентусиазъм.

събота, 16 октомври 2010 г.

Меденките на Джули

Източник тук! Благодаря Наталина за прекрасната рецепта.
Ето какво се получи при мен:

Продукти:
- 800 гр брашно
- 1 1/2 ч чаша захар
- 5 с.л мед
-  150 гр маргарин
- 2 яйца
- 2 жълтъка
- 2 ч.л сода
Продуктите при мен бяха на око т.к  меденките приготвях в домашна обстановка, а и някой неща позаменик според това което имах в наличност.
Допълнително се използват
- белтъците от двете яйца
- 1 л какао (аз ползвах дозичка Нескуик)
- пудра захар

Приготвяне:
Меда се разтопява на водна баня. Не трябва да е горещ, а само топъл. В една тавичка (по широка, за да може да се меси в нея) се смесват всички продукти - брашно, захар, яйца, мед, масло, сода. Използват се общо 4 яйца, но на две от тях се отделят белтъците и се оставят за по късно.  Първоначално се получава трошлива и нехомогенна смес, която ме накара да помисля, че съм сбъркала някъде :) Всъщност тайната е в месенето. Тестото за меденки трябва да се меси малко по-дълго време докато маргарина абсорбира сухите съставки. Получава се гладко тесто от което се изрязват с формичка меденките. За да се разточва тестото без да залепва аз поръсвам масата и точилката с пудра захар. Тестото трябва да се разточи с дебелина 5-7 мм.  Меденките се пекат на 150 градуса за около 10 минути. Аз пробвах в НЛО-то  (Флейвъруейв Турбо Оувън - конвекционна фурна) и станаха перфектни.
Останалите белтъци се смесват с разтвореното в 20 - 30 мл какао, разбиват се и се прецеждат. Когато меденките се извадят от фурната се мажат с тази смес с помощта на четка и се оставят да изсъхнат.
Още снимки от моите меденки.

Няма коментари:

Публикуване на коментар